Transvision hecht naast continuïteit, een gezonde onderneming en tevreden reizigers veel waarde aan maatschappelijk verantwoord ondernemen. Transvision gaat de uitdaging aan om de manier waarop mensen zich verplaatsen te transformeren, met als doel een positieve impact op de samenleving. Hierbij draait het om het beperken van de milieu-impact, het zorgvuldig omgaan met medewerkers, reizigers en partners, maar ook om een extra stap te zetten voor de maatschappij. In ons MVO Beleid leest u op welke manier Transvision zich inzet op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Transvision vindt het belangrijk om compliant te zijn aan alle wet- en regelgeving en dit goed te borgen in de processen.
De Verenigde Naties heeft 17 Sustainable Development Goals (SDG’s) opgesteld, met als doel de wereld een betere plek te maken. Deze SDG’s zijn door alle 193 landen die lid zijn van de VN aangenomen en vormen een mooie kapstok om te ontdekken welke van deze thema’s goed aansluiten bij een bedrijf. Transvision zet zich voornamelijk in onderstaande SDG’s, met de relevante MVO thema`s:
SDG 3 Goede gezondheid en welzijn
SDG 4 Kwaliteitsonderwijs
SDG 8 Waardig werk en economische groei
SDG 10 Ongelijkheid verminderen
SDG 13 Klimaatactie
SDG 17 Partnerschap om doelstellingen te bereiken
Natuurlijk zijn alle overige SDG’s ook belangrijk, maar als Transvision kunnen we niet op alle onderwerpen het verschil maken, waardoor wij ervoor kiezen om te focussen op die onderwerpen waar wij dat wel kunnen. Jaarlijks worden de behaalde resultaten en daarmee de impact geëvalueerd. Mede op basis van deze evaluaties en een nieuwe materialiteitsanalyse wordt opnieuw vastgesteld of de genoemde SDG’s nog altijd het beste aansluiten bij Transvision.
Onze missie is om mensen te verbinden. Dit geldt natuurlijk voor onze reizigers, maar ook voor onze eigen medewerkers, vervoerpartners en opdrachtgevers. Elke dag werken we aan een betere en socialere samenleving. We doen dat op de volgende onderwerpen:
Medewerkers
Voor onze medewerkers investeren we in secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals extra opleiding, gezond leven en maatregelen om diversiteit en inclusiviteit binnen de organisatie te stimuleren.
Partners
Samen met onze partners investeren we in een stabiele, betrouwbare en duurzame relatie. Hierdoor kunnen er keuzes voor de langere termijn worden gemaakt. Door intensief samen te werken faciliteren we branche-overstijgende maatregelen. Daarnaast zoeken we bewust de samenwerking op om nieuwe ontwikkelingen te omarmen en te stimuleren.
Maatschappij
Transvision gaat voor een toekomst waarbij iedereen kan deelnemen aan de maatschappij. Door mensen te verbinden en ons voor te bereiden op betekenisvol en gezond ouder worden. We communiceren op een laagdrempelige manier voor een open en transparante communicatie.